Konserwacja profili zamkniętych
Konserwacja profili zamkniętych
PLAGA KOROZJI – CZY DA SIĘ PRZED NIĄ OCHRONIĆ?
Korozja nadwozia i podwozia dotyka każdego samochodu – nie tylko tych starszych, ale również całkiem nowych. W ostatnich latach ten problem jest szczególnie widoczny w przypadku aut sprowadzanych zza granicy. Coraz powszechniejsze staje się więc stosowanie zabiegów, których celem jest ochrona przed korozją.
Powstawanie tego typu problemów jest po części winą producentów. Konserwacja profili zamkniętych na etapie składania samochodu nie eliminuje ryzyka korozji. Część winy za powstawanie rdzy leży również po stronie samych użytkowników – często bagatelizują drobne zarysowania i odpryśnięcia na lakierze, które później staną się zarodkiem korodowania. Panujący w Polsce klimat, duża wilgotność oraz posypywanie dróg chlorkiem potasu i chlorkiem wapnia przez drogowców sprawiają, że każdy następny rok użytkowania samochodu naraża go na rozprzestrzenianie się rdzy i pogarsza jego ogólną kondycję.
Jak sobie radzić z korodowaniem?
Doraźne zabezpieczanie miejsc objętych rdzą jest skuteczne tylko na krótki czas i nie cofa już wyrządzonych szkód. Inaczej jest, gdy zdecydujemy się na profesjonalne zabezpieczenia antykorozyjne, które nie tylko zatrzymują proces korodowania, ale przede wszystkim zapobiegają powstawaniu nowych ognisk korozji. Taki zabieg jest również zalecany w przypadku aut nowych, które dopiero wyjechały z salonu.
Warto oddać samochód w ręce specjalistów, którzy wiedzą jak ważna jest ochrona przed korozją, mają dostęp do odpowiednich środków i skutecznie radzą sobie z tym problemem. Wykonanie takiej usługi ma wiele zalet. Przede wszystkim wydłuża okres eksploatacji pojazdu, niweluje koszty napraw blacharsko-lakierniczych, wspomaga bezpieczeństwo i poprawia wygląd pojazdu.
Konserwacja profili zamkniętych produktami Krown
Choć konserwacja profili zamkniętych jest ważna, to nie powinna być wykonywana samodzielnie – to może tylko wzmóc problem i wyrządzić szkody trudne do naprawienia. Zabezpieczenie przed rdzą powinno być wykonywane w profesjonalnym zakładzie mechanicznym, który oferuje pomoc specjalistów i środki o innowacyjnej technologii.
Usługi świadczone za pomocą produktów Krown to konserwacja profili zamkniętych na najwyższym poziomie. Olejem antykorozyjnym zabezpieczane są progi, drzwi, błotniki, klapa bagażnika, maska oraz newralgiczne miejsca pod maską takie jak pas przedni, podłużnice, złączki, czujniki, wiązka elektryczna czy klemy akumulatora. Dodatkowo zabezpieczane są wszystkie zamki, zawiasy i teleskopy. Preparaty Krown to skuteczna ochrona przed korozją, ale także niwelacja usterek wynikających ze spadków napięcia, przebić lub nie stykania się przewodów. Dodatkowo dzięki właściwościom smarującym eliminowane są uciążliwe piski i skrzypienia, a dzięki aplikacji produktu w drzwi pojazdu smarowane są mechanizmy zamków i podnoszenia szyb.
Wielką zaletą jest to, że cały zabieg, na który składa się konserwacja profili zamkniętych i konserwacja podwozia, trwa tylko około 3 godzin. To znacznie mniej niż w przypadku zwykłych preparatów, które powinny być aplikowane na całkowicie wysuszone elementy – takie suszenie może trwać nawet kilka dni. Produkty Krown mają konsystencję gęstego oleju i posiadają właściwości wypierające wodę, więc z powodzeniem mogą być stosowane o każdej porze roku i przy każdej pogodzie.
Istotne jest również to, że nie trzeba mechanicznie oczyszczać powierzchni z już istniejących ognisk korozji. Preparat dociera bowiem do zdrowej warstwy metalu i odcina ją od warstwy skorodowanej dzięki czemu zatrzymuje istniejącą korozję i zapobiega powstawaniu nowych ognisk. Wystarczy zatem dokładne mycie produktami Krown i można przystąpić do aplikacji środka przeciw korozji.
Zabezpieczenie profili zamkniętych
Po dokładnym myciu i zabezpieczeniu podwozia zabezpieczane są wszystkie profile zamknięte. W tym celu w profile zamknięte aplikuje się produkt zabezpieczający Krown® T40 za pomocą specjalnie wyprofilowanych dysz i pistoletów, które działając pod wysokim ciśnieniem wytwarzają mgiełkę wdzierającą się w każdy zakamarek. Do aplikacji stosuje się otwory technologiczne wykonane przez producenta samochodu. W razie braku takich otworów, nawierca się je, a po użyciu środka antykorozyjnego zabezpiecza specjalnym smarem i elastycznym korkiem wyglądającym jak te stosowane przez producentów pojazdów. W każdym samochodzie dodatkowo zabezpieczane są wszystkie miękkie uszczelki specjalnym sylikonem marki Krown, co przywraca im naturalną elastyczność, konserwuje na zimę i zapobiega przed uszkodzeniami.
Gdzie można przeprowadzić taki zabieg?
Konserwacja profili zamkniętych i konserwacja podwozia z wykorzystaniem środków Krown to zabiegi specjalistyczne wykonywane przez autoryzowany serwis Krown Polska w Warszawie.